Sedelregn

Det är rätt mycket jobb och skola som härjar nu, och andra vardagliga ting som slukar tid och energi.
Jag har lite dåligt samvete över att jag aldrig uppdaterar, speciellt nu när besöksstatistiken skjuter i höjden på grund av tävlingen och nomineringarna.

Och att jag dessutom inte har något roligt eller intressant att säga kapar min entusiasm ytterligare. Det roligaste i veckan var väl ändå när jag fick lön av mina gulliga och datakunskapsberövade chefer, som insisterar på kontant betalning. Jag fick (jobbade bara några dagar i januari) 4002:- kontant, i hundralappar. Dom hade slagit in 40 hundralappar i en bit papper, som när jag öppnade visade sig vara lönebeskedet. Jag hade lust att kasta alla lappar i luften och unna mig ett sedelregn i bästa Krösus/Joakim von Anka-style. Kanske bör jag även försäkra er om att jag inte jobbar svart. Kontant betalning kan ju vara lite misstänkt, men så är icke fallet denna gång.

Just ja, jag har lite sköna bilder. Kanske lägger jag upp dem senare, eller så återkommer jag vid nästa löning då jag tjänat betydligt mer. Hoppas jag får i tjugor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0